We hebben het overleefd...

2 augustus 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, tot 7.00 uur :) lekker ontbijtje op, eitje, yoghurt met vruchtjes en lekker pancakes.  Dan gaan we op pad naar Plettenbergbay voor de walvissentocht, de hele groep kijkt er naar uit.

Daar aangekomen, krijgen we een reddingsvest aan en lopen we naar onze boot, als iedereen zit duwt een trekker de trailer met onze boot erop in de zee, het lijkt een rustige zee, maar niets is minder waar....het eerste stuk gaat nog redelijk rustig, maar langzaam aan worden de meeste toch aardig nat. We varen een aardig stuk uit de kust, maar walvissen ho maar. Na ruim een uur aardig rond gevaren te hebben varen we terug richting de kust, dan ineens worden er toch walvissen gespot. Een moeder met een kleintje van ongeveer 2 dagen oud. Veel zien we er niet van, ze komen elke keer rustig boven water, toch is het bijzonder om te zien.

6g5dbJXTSpKdV4MVqRhZzwnX52j+EVT8WTvqi9JhAgAwIMG_3360

Dan is het toch echt tijd om terug te varen, al gaat dat niet helemaal van zelf, eerst is de benzine van de ene motor op, er wordt wat gedaan door de schipper en we kunnen we weer verder, maar na 2 minuten begint er weer van alles te piepen. Er komt geen benzine bij de motor en we drijven rond in een nog best onrustig deel van de zee, de mannen zijn druk bezig met repareren als het na zo'n 5 minuten toch gelukt is en we gelukkig terug naar de kust varen.

Het was mooi om te zien, maar de verwachtingen waren beduidend hoger dan de uitkomst. Gelukkig kunnen we bijkomen in het strandtentje met een biertje/wijntje/frisje en een lekker lunch!

We besluiten met de groep om terug te gaan naar de lodge, douchen en droge kleren aan, dan gaan we naar het winkelgebied van Knysna. We lopen wat door de straatjes, Luc laat er zijn haar knippen voor 120 Rand (7 euro) en we eten heerlijk bij de haven.

7tOaOgklTS29PjMPu0XA6A

Nu is het weer tijd om lekker te gaan slapen, want morgen vertrekken we weer op tijd. Op naar de struisvogelboerderij, lokale markt en we bezoeken een school.