44 jaar

1 augustus 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Verjaardag vieren op een bijzondere plaats in een bijzonder land. Verjaardag vieren in de winter, want dat is het tenslotte hier nu in Zuid-Afrika, iets wat ik wel nooit meer zal mee maken denk ik! Om 8.30 uur worden Erwin en ik, echt waar ben niet de enige jarige in de groep, al toegezongen door het personeel van de lodge waar we de afgelopen nacht hebben geslapen. Happy Birthday in wel 3 talen.... en een chocolade taartje met 1 kaarsje erop, hiep hoera. Het smaakte heerlijk.

Na een rondje door Graaf Reinet gelopen te hebben vertrekken we met de bus naar onze volgende bestemming aan de kust, Knysna.

Door een prachtig landschap vol bergen, zien we dat we naar een beter deel rijden van Zuid-Afrika, weinig afval langs de kant van de weg, geen golfplatenhuisjes, en geen donkere mensen die je bij elkaar ziet staan en lopen langs de weg.

In het stadje Willemore, bij Sophie's Choice eten we een heerlijke lunch, is het wel een drukte van jewelste, alle mensen hebben loon, pensioen of uitkering gehad wat ze meteen gaan pinnen bij de bank. In lange rijen staan ze te wachten op hun felbegeerde geld.

Dan rijden we door een bergzaamgebied over de Quteniqua pass met prachtige uitzichten over de zee...Bij een stopplaats trakteren Erwin en ik iedereen op taart die Riaan en RJ geregeld hebben. Mmmmmmm.....

IMG_3330IMG_3323IMG_3322

We verblijven nu bij de Lagoona Inn met uitzicht over het meer, even bijkomen van best wel weer een lange reis en dan met z'n allen gaan we hier eten. Tot snel, dikke kus van ons allemaal.

1. Diane Bouman:
    1 augustus 2019
    Wauw zus, wat een geweldige verjaardag! Die kun je in lijsten.
    Geniet nog van de mooie reis en elkaar.
    Wij hangen de ballonnen zo weer voor je op.
    Liefs Diane en BB team.
  2. Mieke:
    1 augustus 2019
    Dus voor jullie ook nog een paar dagen aan zee relaxen en/of chillen. Veel plezier vanavond jarige Nathalie 🎈🍀😎
  3. Karin:
    2 augustus 2019
    Van harte gefeliciteerd, aparte belevenis daar je verjaardag te vieren, maar wel leuk! Geniet met z’n allen van de rest van de reis!
  4. Loes:
    2 augustus 2019
    Zeker bijzonder om in Afrika 44 te worden! Deze verjaardag vergeet je nooit meer!
    Mooie foto’s weer😊 Bijzonder om zo’n mooie reis met elkaar te maken! Geniet er nog maar lekker van! Liefs van ons😘