BIG 5!

22 juli 2019 - Mopani, Zuid-Afrika

We vertrekken al vroeg uit Johannesburg, via een prachtige route rijden we richting het Krugerpark waar we de komende 2 dagen slapen in een lodge. Na een lange dag in de bus gaan we meteen beginnen met de avondsafari. In de open jeep is het al aardig fris, maar met dekens, truien en jassen is het te doen.

Wat is het geweldig om al 4 van de BIG 5 te zien, de olifanten die voor ons de weg oversteken, de neushoorns die zich de afgelopen 10 dagen niet hebben laten zien, een hele grote groep buffels en als kers op de taart 4 leeuwen!

Na een koude winderige terugreis naar de lodge staat er een heerlijk buffet te wachten bij het kampvuur. We kletsen, drinken en eten met de hele groep. Om 21.30 uur is het dan toch echt tijd om naar bed te gaan, want om 4.45 uur worden we gewekt om weer op safari te gaan.

IMG_1906

Thomas onze gids van gisterenavond staat ons al op te wachten bij het Krugerpark, brr wat is het nog koud en vroeg. Als snel zien we de zonsondergang en wat gaat dat snel! Binnen 1 minuut is de zon boven de horizon.  Dan gaan we op zoek naar het luipaard, ons nog missende dier van de BIG 5!

IMG_2009

Zo ver als je ook kan kijken zie je het Krugerpark met al zijn dieren. Zebra’s, gnoe, giraffen, olifanten, apen, springbok, krokodillen, Impala’s, mooie vogels met allerlei kleuren, maar ook de vale gier en visarend hebben we gezien.

Na veel geduld en zoeken zien we dan toch eindelijk het luipaard, eerst een mama die lekker in de schaduw van een bosje ligt en voor ons moeilijk zichtbaar is, na een uurtje als we op dezelfde plaats terugkomt loopt ineens een jonge luipaard van zo’n 2 jaar uit het gras. Prachtig!

IMG_2279

Als we al te laat voor de lunch zijn zien we ook nog een mannetjes luipaard naast de kant van de weg lopen.

Na de lunch rijden we een mooie weg terug en krijgen we nog een Afrikaanse massage (flinke hobbels in de weg), veel dieren zien we niet meer ook zij genieten van het mooie warme zonnetje. We rijden terug naar onze lodge en praten daar na met een lekker drankje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Esther:
    Mooi verhaal weer! 😘
  2. Pa en ma:
    22 juli 2019
    Wat is dat indrukwekkend om zoveel dieren te zien. Genieten de jongens er ook van?
  3. Karin:
    22 juli 2019
    Wauw; prachtig dat moet indruk maken, dieren die je normaal in de dierentuin ziet en nu gewoon voor je de weg oversteken, mooie foto ‘s ook!
  4. Mieke:
    22 juli 2019
    Voor een natje en een droogje is ook alles naar wens, hebben ze daar bier trouwens🤪
    Fijn dat jullie zo genieten knuffels van Mieke
  5. Petra Merkus:
    22 juli 2019
    Wauw wat geweldig en zal ongetwijfeld prachtig zijn geweest. Lekker blijven genieten
  6. Jackie:
    Geweldig !!!!!
    Wat mooi ......
  7. Maaike:
    23 juli 2019
    kusjes maaike alles goed daar